handleiding online kaartverkoop

U kunt bij de theaterkassa kaarten kopen of via de website direct kaarten bestellen en afrekenen via iDEAL en met de PODIUM Cadeaukaart.

stap-voor-stap-handleiding online kaarten kopen

  • Heeft u nog geen account? Maak dan eerst een account aan. Als u een gebruikersnaam, wachtwoord, uw e-mailadres en nieuwsbriefvoorkeuren hebt ingevuld, ontvangt u op het opgegeven e-mailadres een bevestigingslink- en code. Zodra u het account hebt bevestigd kunt u kaarten bestellen. Let op dat u geen typfouten maakt in het e-mailadres, want anders zult u de bevestigingscode niet ontvangen. Geeft de website aan dat het ingevulde e-mailadres al in gebruik is maar bent u de inloggegevens vergeten? Dan kunt u uw inloggegvens opnieuw instellen.
  • Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw account. Inloggen kan eventueel ook later, na het selecteren van stoelen.
  • U heeft 30 minuten de tijd om uw bestelling te voltooien. Bovenin uw scherm kunt u zien hoeveel tijd u nog heeft om uw bestelling af te ronden.
  • Ga naar de pagina van de voorstelling waarvoor u kaarten wilt kopen en klik op 'in winkelmandje'. U hoeft dit maar 1 keer per voorstelling te doen, ook als u meerdere kaarten wilt bestellen. Bij de volgende stap kunt u het aantal kaarten kiezen. Wilt u meer voorstellingen toevoegen, dan kiest u voor 'verder winkelen'. Als u meteen wilt afrekenen, dan kiest u voor 'bestellen'. Later in het bestelproces kunt u er eventueel alsnog voor kiezen om meer voorstellingen toe te voegen.
  • Als u een of meerdere voorstellingen in uw winkelmandje heeft geplaatst en u kiest voor 'bestellen', dan krijgt u een overzicht te zien van de voorstellingen in uw winkelmandje. Door op het prullenbakje te klikken kunt u een voorstelling eventueel uit uw winkelmandje verwijderen. Wilt u toch nog een voorstelling toevoegen, dan klikt u op 'verder winkelen'. Ziet u van uw bestelling af, dan klikt u op 'annuleren'.
  • Als het winkelmandje alle gewenste voorstellingen bevat, kunt u nu per voorstelling het gewenste aantal kaarten selecteren, te beginnen met de bovenste voorstelling.
  • Wilt u zelf uw stoelen kiezen? Klik dan op 'stoelen kiezen'. Grijze bolletjes zijn stoelen die al bezet zijn, gekleurde bolletjes zijn stoelen die nog beschikbaar zijn. Iedere rang heeft een eigen kleur. Selecteer de plekken van uw keuze en kies vervolgens uit de weergegeven prijssoorten. Als bij deze voorstelling een extra activiteit bijgeboekt kan worden, zoals een inleiding, dan verschijnt deze aan de rechterzijde. Als u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'verder'.
  • Wilt u het systeem de best beschikbare plekken voor de rang van uw voorkeur laten selecteren? Kies dan voor 'automatische plaatsing' en vul het aantal stoelen in bij de rang en eventueel prijssoort van uw keuze. Klik vervolgens op 'verder'.
  • Als u voor alle voorstellingen in uw winkelmandje stoelen hebt gekozen, ziet u een overzicht van de gereserveerde kaarten. Op dit punt kunt u nog voorstellingen verwijderen middels het prullenbak-icoon. Het aantal stoelen of de stoelnummers kunt u nog aanpassen door op het groene 'potloodje' aan de linkerzijde te klikken. Wilt u nog andere voorstellingen toevoegen, dan klikt u op 'verder winkelen'. De eerder gekozen voorstellingen blijven maximaal 30 minuten bewaard in uw winkelmandje. Is het overzicht helemaal naar wens, dan kiest u voor 'afrekenen'.
  • U kunt kiezen voor e-tickets (+ € 2,00 transactiekosten) die u op uw e-mailadres ontvangt en zelf uitprint of voor papieren kaarten die worden opgestuurd (€ 2,00 transactiekosten + € 3,00 administratie- en verzendkosten). Als de voorstelling op korte termijn plaatsvindt, worden de papieren kaarten niet opgestuurd maar kunt u deze ophalen bij de theaterkassa.
  • U kunt betalen via iDEAL of met de PODIUM Cadeaukaart. Ook is het mogelijk om eerst een deel van het bedrag met de PODIUM Cadeaukaart te betalen en vervolgens het resterende deel via iDEAL of met een andere PODIUM Cadeaukaart; u wordt automatisch teruggeleid naar de pagina met betaalmogelijkheden.
  • Als u het type kaarten en de betaalwijze hebt gekozen klikt u op verder en volgt u de stappen in het betaalproces.
  • Let op! Uw bestelling is pas verwerkt als u na betaling bent teruggekeerd op de website van DE KOM. Klik daarom niet meteen het scherm weg als u heeft betaald.
  • Krijgt u tijdens het bestelproces ineens een wit scherm, dan kan het zijn dat uw browser is verouderd. U kunt dit controleren door een nieuw scherm te openen en www.dekom.nl/check in de adresbalk te toetsen. Is uw browser inderdaad verouderd dan kunt u uw browser bijwerken of een andere browser gebruiken.
  • U ontvangt op uw e-mailadres een bevestiging van uw bestelling.
  • E-tickets ontvangt u direct na de betaling op uw e-mailadres. Deze tickets kunt u zelf printen of op uw telefoon tonen bij de kaartcontrole. Papieren kaarten ontvangt u in principe binnen een week thuis. In de vakantieperiode kan dit wat langer duren. Heeft u kaarten gekocht voor een voorstelling die binnen een week plaatsvindt, dan worden de kaarten niet toegestuurd, maar kunt u deze ophalen bij de theaterkassa.

    Gaat er iets mis tijdens uw bestelling, heeft u de kaarten na twee weken nog niet in huis of ontvangt u de e-tickets niet binnen een uur in uw mailbox of account? Neem dan contact op met de theaterkassa via 030 604 55 54 (werkdagen 13.00-16.00 uur) of per e-mail: kassa@dekom.nl.

    Wilt u rolstoelplaatsen reserveren of heeft u andere specifieke vragen of wensen? Neem dan contact op met de theaterkassa via 030 604 55 54.

    Bekijk ook de video met uitleg over online bestellen:



     

 

Kalender

December 2017
ma di wo do vr za zo
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Genres

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.