veelgestelde vragen

THEATERKAARTEN

Hoe bestel ik kaarten voor een voorstelling?
website: Via de website kunt u kaarten kopen en afrekenen via iDEAL. U kunt bij de meeste voorstellingen zelf uw stoelen selecteren. Zie ook de stap-voor-stap-handleiding voor het online kopen van kaarten.
theaterkassa: U kunt kaarten reserveren bij de theaterkassa via telefoon: 030 604 55 54 (bereikbaar op werkdagen tussen 13.00 en 16.00 uur) of per e-mail: kassa[@]dekom.nl. Gereserveerde kaarten dienen binnen tien dagen afgehaald te worden.
rolstoelplaatsen: Als u rolstoelplaatsen wilt reserveren of als u andere specifieke vragen of wensen heeft, dan kunt u contact opnemen met de theaterkassa.

Waarom heb ik mijn kaarten nog niet ontvangen?
Als u via de website e-tickets hebt gekocht, dan ontvangt u deze, direct na de betaling, op uw e-mailadres. Ook kunt u de e-tickets terugvinden in uw account onder het kopje 'mijn agenda'. Deze tickets kunt u zelf printen.
Als u ervoor kiest om kaarten toe te laten sturen, dan ontvangt u deze in principe binnen een week. In de vakantieperiode kan dit wat langer duren. Heeft u kaarten gekocht voor een voorstelling die binnen een week plaatsvindt, dan worden de kaarten niet toegestuurd, maar kunt u deze ophalen bij de theaterkassa.

Heeft u de kaarten na twee weken nog niet thuis ontvangen of heeft u de e-tickets binnen een uur nog niet in uw mailbox of account, neem dan contact op met de theaterkassa via telefoon: 030 604 55 54 (bereikbaar op werkdagen tussen 13.00 en 16.00 uur) of per e-mail: kassa[@]dekom.nl.
 
Ik ben mijn theaterkaarten kwijtgeraakt. Wat nu?
Als u uw kaarten bent kwijtgeraakt, dan kunt u bij de theaterkassa kopiekaarten krijgen tegen betaling van € 1,00 per theaterkaart. Als u de e-mail met uw e-tickets kwijt bent, dan kunt u inloggen op uw account en onder het kopje 'mijn agenda' uw e-tickets vinden en printen.

Kan ik met de PODIUM Cadeaukaart betalen?
U kunt bij de theaterkassa en online afrekenen met de PODIUM Cadeaukaart. Ook kunt u een PODIUM Cadeaukaart aanschaffen bij de theaterkassa van DE KOM. Koopt u kaarten via de website dan kunt u bij de betalingsmogelijkheden aangeven dat u met de PODIUM Cadeaukaart wilt betalen. Het eventuele restbedrag kunt u vervolgens via iDEAL of met een extra PODIUM Cadeaukaart betalen.

Ik heb kaarten voor een voorstelling, maar ik ben verhinderd op deze datum. Kan ik mijn kaarten omruilen?
Als u onverhoopt verhinderd bent een voorstelling te bezoeken, dan kunt u gebruikmaken van de omruilservice van DE KOM. Tot uiterlijk twee werkdagen voor de voorstellingsdatum kunt u uw kaarten bij de theaterkassa tijdens de reguliere openingstijden (werkdagen tussen 13.00 en 16.00 uur) ruilen voor een andere voorstelling. Is de toegangsprijs van de nieuw gekozen voorstelling hoger, dan verrekent de kassamedewerker dit met u. Is de toegangsprijs lager, dan krijgt u geen geld retour. De administratiekosten voor het omruilen van kaarten bedragen € 4,00 per transactie. Restitutie van de toegangsprijs is in geen geval mogelijk.
 
Hoe laat is de voorstelling afgelopen?
Op de dag van de voorstelling staat op schermen in de entreehal en foyer de eindtijd vermeld en een eventuele pauzetijd. Het is lastig om van tevoren op de website te vermelden hoe laat de voorstelling is afgelopen omdat dit vaak niet ver van tevoren duidelijk is of nog kan veranderen.

Waarom betaal ik extra kosten bij mijn (online) bestelling?
Als u via de website kaarten of e-tickets bestelt of telefonisch/per e-mail kaarten reserveert, dan betaalt u altijd € 2,00 transactiekosten per bestelling. Dit bedrag dekt de kosten die worden gemaakt voor het verkoopsysteem, het websysteem, de financiële afhandeling, de betaalmethode en eventueel het vasthouden van de kaarten.
Als u ervoor kiest om de kaarten op te laten sturen, dan betaalt u € 3,00 extra voor het printen, verpakken en verzenden van de kaarten.

Wat is precies het verschil tussen de verschillende rangen in de Rabobankzaal?
De prijzen van de diverse rangen zijn gebaseerd op de kwaliteit van de zichtlijnen. Op enkele plekken heeft u in sommige gevallen beperkt zicht op het podium. Dit is afhankelijk van de voorstelling en hoe de ruimte door de artiesten gebruikt wordt. Deze plaatsen staan op de zaalplattegrond aangegeven.

Op mijn theaterkaart/e-ticket staat 'inclusief pauzedrankje'. Wat nu als de voorstelling geen pauze heeft?
Bij de meeste voorstellingen is een pauzedrankje inbegrepen bij de prijs van een theaterkaart. Heeft een voorstelling geen pauze, dan kunt u tot een kwartier na afloop van de voorstelling een drankje halen. Op overige momenten kunt u uw drankje contant of per pinbetaling afrekenen bij de bar. Bij jeugd & familie-voorstellingen en verhuurvoorstellingen is meestal geen pauzedrankje inbegrepen bij de prijs.

KUNSTENCENTRUM

Hoe kan ik mezelf of mijn kind inschrijven voor een cursus?
Inschrijven kan via de website door op de pagina van de betreffende cursus te klikken op 'inschrijven' en het formulier in te vullen. Ook kunt u ervoor kiezen om een papieren inschrijfformulier in te vullen en in te leveren bij de ontvangstbalie.

Waar kan ik terecht voor meer informatie over een cursus of het aanvragen van een proefles?
Met alle vragen over de cursussen kunt u contact opnemen met het kunstencentrum via telefoon: 030 604 38 92 (bereikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 13.00 en 16.00 uur) en per e-mail: kunstencentrum@dekom.nl.

Waarom zie ik alleen cursussen voor kinderen en jongeren op de website van DE KOM?
Het kunstonderwijs voor volwassenen (21 jaar en ouder) wordt aangeboden door het zelfstandig opererend docentencollectief De KunstKombinatie. Meer informatie over lesmogelijkheden voor volwassenen in DE KOM is te vinden op de website van het collectief: www.kunstkombinatie.com.

Ik ben cursist en ben ziek/verhinderd. Waar moet ik me afmelden voor de cursus?
Op werkdagen kunt u contact opnemen met het kunstencentrum via telefoon: 030 604 38 92 (bereikbaar tussen 13.00 en 16.00 uur) en per e-mail: kunstencentrum@dekom.nl. Op overige momenten kunt u het algemene nummer van DE KOM bellen: 030 605 57 97.

ALGEMEEN

Hoe kan ik een (e-mail)adreswijziging doorgeven?
Bent u verhuisd of heeft u een nieuw e-mailadres? Als u een account heeft op de website, dan kunt u inloggen en zelf uw gegevens aanpassen. Uw adres wordt dan automatisch ook in onze administratie aangepast. In andere gevallen kunt u de wijziging doorgeven via welkom@dekom.nl. Als u op de e-mailnieuwsbrief bent geabonneerd en deze op een nieuw e-mailadres wilt ontvangen, dan kunt u zich met uw nieuwe e-mailadres opnieuw aanmelden via de homepage of uw e-mailadres wijzigen in uw account op de website. Vanwege de antispamwetgeving kunnen wij dit niet voor u doen. 

Naar wie kan ik een stageverzoek of open sollicitatie sturen?
De openstaande vacatures staan op onze website. U bent altijd welkom om een open sollicitatie te sturen naar: welkom@dekom.nl. Zodra wij een vacature hebben, raadplegen wij deze open sollicitaties.

Kan ik een theaterzaal of andere ruimte in DE KOM huren?
Jazeker! Neem hiervoor contact op met Dennis van Varik of Rogier Franssen via telefoon: 030 605 57 97 of per e-mail: verhuur@dekom.nl. U kunt ook alvast een kijkje nemen bij de informatie voor (zakelijke) verhuur op onze website.
 

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.